lørdag den 17. september 2011

Je t'aime Ladurée macarons




































I nat har jeg drømt om disse. Macarons fra Ladurée. Uden tvivl verdens bedste kage (siger jeg, som normalt ikke er til kage osv). Jeg smagte dem for første gang, da jeg boede i London i maj, og jeg var solgt på stedet. Men desværre fåes de jo ikke i Danmark.
Så dagen i dag er blevet brugt på at søge nettet tyndt efter opskrifter og gode råd til, hvordan man kan bage sine egne macarons. Det virker lidt uoverskueligt, og det er mislykkedes for mange, men jeg tror alligevel, jeg skal prøve. For jeg drømmer stadig om den lakrids macaron, jeg smagte i London. Suk. Det er i øvrigt ret unfair at drømme, at man kan købe macarons til billige bland-selv priser i Føtex. I hvert fald når man vågner og finder ud af, at det hele bare var en drøm >_< For nogle uger siden drømte jeg også, at mit drømme smykke fra Sophie Bille Brahe kostede nærmest ingenting. Så er det ret surt at vågne op og komme i tanke om, at det i virkelighen koster mange tusind kroner.

Anyway, jeg har på det seneste også opdaget nogle nye madblogs. Jeg læser mange modeblogs, men madblogs er også ved at optage en del af min tid ;) Jeg er især blevet glad for Green Kitchen Stories og My New Roots. Begge disse blogs består kun af vegetar/vegan opskrifter, og selvom jeg hverken er vegetar eller veganer, går jeg op i at spise sundt, og det kan disse blogs helt klart inspirere til. De er selvfølgelig gode til lækre retter uden kød, og i går kastede jeg mig ud i Green Kitchen Stories' indiske linsesuppe, som smagte h-i-m-m-e-l-s-k! Det var første gang, jeg lavede mad med linser, og jeg smagte linser for første gang for en måneds tid siden hjemme ved en veninde. Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har brugt det før, for det smager jo godt, og så er det sundt.

Men udover retter uden kød er Green Kitchen Stories og My New Roots også rigtig gode til "sunde" desserter og kager, som fx ikke indeholder mel, gluten, sukker, smør osv. Og da jeg helst undgår sukker osv (lad os lige glemme de macarons for en stund;), er den slags opskrifter lige mig. Jeg har i hvert fald gemt et par lækre opskrifter fra de to blogs, som skal afprøves snarest :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar