lørdag den 30. april 2011

Nye sko til ingen penge :)

Jeg har været til Trademark Fashion Outlet i dag i Aalborghallen. Selvom det var stort, havde jeg ikke de store forventninger, og det viste sig at være smart. Jeg er nok også lidt forvænnet fra at have boet i København, for jeg er mest til outlets og lagersalg i DesignerForum-standard. Og det var det slet ikke. Det var ganske okay, men der var bare lidt for meget highstreet-tøj til ikke specielt billige priser. Et par Pieces-leggins som er sat ned fra 150 kr til 100 kr fanger mig for eksempel ikke.
Jeg kom dog hjem med en enkelt ting, som jeg også bare elsker. ELSKER.
Den bedste stand var efter min mening skobutikken Debell, hvor jeg fandt et par Sam Edelman nitte-wedges, som jeg for noget tid siden har set hos Clamour For Glamour. Jeg har drømt om dem længe, men syntes prisen på 1400 kr var lige i overkanten. Men i dag fik jeg dem til kun 250 kr! Det svarer til 82 % rabat, og det er virkelig en del. Når man er til lagersalg/udsalg gider jeg ikke bruge tid på at spare 20-30 %, men fra 50 % og opefter gider jeg være med :)




















Der knytter sig faktisk en pudsig historie til mit sko-køb. Jeg bruger normalt 38 i høje sko, men fik at vide, at de kun havde dem i 39 og 40. Jeg prøvede dem i 39 og syntes de var en smule for store, men det største problem var højden. Jeg går altid i høje sko, men disse er virkelig høje og med ikke så meget plateau foran, så jeg følte næsten, at jeg gik på tæer. Min veninde, ekspedienterne og jeg blev dog enige om, at jeg var nødt til at have dem - om jeg så kun skulle bruge dem, når jeg ikke behøvede gå en hel masse. Og ellers måtte jeg gå ture i dem og øve mig. Jeg ville gerne have æsken med, og derfor fandt ekspedienten et nyt par i str. 39 til mig (troede vi). Jeg betalte, og da min veninde og jeg kom ud fra hallen, ville jeg lige tjekke, at der ikke var noget galt med skoene, når nu jeg ikke have set eller prøvet det par, jeg endte med at købe. Og så viste der sig at være et par 38 i æsken i stedet for 39. Jeg prøvede dem, og med det samme jeg tog et skridt, kunne jeg mærke, at de var meget bedre at gå i. I str. 38 kunne jeg gå hurtigt i dem uden at føle at jeg vraltede ;) Jeg har aldrig før prøvet, at et par sko kan virke alt for høje, hvis man har dem i en for stor størrelse. Men forskellen var virkelig stor. Så jeg er lykkelig for, at jeg fik æsken med, for ellers havde jeg aldrig fået dem i str. 38 :)

Jeg glæder mig til at få dem brugt, men det bliver dog først om en måned, da jeg tager til London i morgen og virkelig er nødt til at priotere hvilke sko, jeg tager med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar